tag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post5789038620702114333..comments2023-12-07T09:42:57.564+01:00Comments on eVidenCenters blog: Tablets i undervisningen - en gevinst for læringen?Anonymoushttp://www.blogger.com/profile/02061566997063652943noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-71786798885336623712012-01-13T23:09:43.356+01:002012-01-13T23:09:43.356+01:00Hej Niels Jacob.
Jeg må sige jeg er helt enige i d...Hej Niels Jacob.<br />Jeg må sige jeg er helt enige i dine holdninger og har også læst indlægget fra dig på folkeskolen.dk<br />Jeg var dumt rystet over at nu har Brønderslev kommune bruger mange millioner kr. på Ipads til deres folkeskoler. Til skoler der endnu ikke har projektorer i hver klasselokale. Til en skole der har alt for gamle lokaler, eller kort sagt - har råd til Ipads til lærerne. <Dennis Hostruphttp://blog.ultimate-web.dknoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-36018675420847839182011-06-22T08:12:24.602+02:002011-06-22T08:12:24.602+02:00Tak for din kommentar, som indeholder mange gode o...Tak for din kommentar, som indeholder mange gode overvejelser. <br /><br />På Odder Gymnasium opretter man efter sommerferien en "iPad-klasse" - forsøget er en del af et større projekt, hvor man ønsker at ny-udvikle didaktikken i forhold til inddragelsen af det nye redskab. Man kan håbe, at folkeskolerne lader sig inspirere af dette. Du kan læse om projektet her: http://www.uni-c.dk/Niels Jakob Pasgaard, eDidaktik.dkhttps://www.blogger.com/profile/06806366178773879926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-7107042412534860752011-06-21T09:27:09.971+02:002011-06-21T09:27:09.971+02:00Det er bemærkelsesværdigt at man endnu ikke har hø...Det er bemærkelsesværdigt at man endnu ikke har hørt om de didaktiske overvejelser bag indførelsen af tablets. Hvori ændres undervisningen (og differenteringen heraf) blot ved indførelsen af et nyt arbejdsredskab? <br /><br />Det undrer desuden at man primært er optaget af selve "teknik-gadgten", og ikke så meget af den grundlæggende digitale læringsplatform der, alt andet lige, sætter Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-73929636072897572142011-05-30T07:13:52.039+02:002011-05-30T07:13:52.039+02:00Hej Jan
Tak for din kommentar. Jeg tror du har re...Hej Jan<br /><br />Tak for din kommentar. Jeg tror du har ret i, at man for at opnå den bedste effekt af it-værktøjer og redskaber i undervisningen, også må fokusere på efteruddannelse af lærerne.<br /><br />Jeg er lidt overrasket over, at man skriver lige så hurtigt på en tablet som på et almindeligt tastatur. Jeg ville have tænkt, at grunden til at de fleste primært bruger tablets til Niels Jakob Pasgaard, eDidaktik.dkhttps://www.blogger.com/profile/06806366178773879926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-16630048377035530942011-05-28T10:19:32.762+02:002011-05-28T10:19:32.762+02:00Man skal passe meget på ikke at skrue forventninge...Man skal passe meget på ikke at skrue forventningerne for højt op. Men når dette er sagt, så tror jeg bestemt at tablets vil blive en del af de flestes hverdag i skolen. Men fantastisk stor betydning for det pædgogiske arbejde får de næppe. Det er jo i sig selv ikke epokegørende om en tekst læses i en bog, på en fotokopi eller entablet. Fidusen ved at benytte tablets til det, de er gode til, er Jan Bøghhttp://jan.boegh.netnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6059658130958719796.post-49093653833402066502011-05-28T07:58:06.218+02:002011-05-28T07:58:06.218+02:00Dette forsøg med tablets hilses velkommen. Det er ...Dette forsøg med tablets hilses velkommen. Det er en spændende måde at tænke IT på - en let tilgængelg platform foran den enkelte elev spækket med software målrettet læring. Det bliver spændende at følge om det har en positiv effekt på læringen over de kommende år.Anonymousnoreply@blogger.com