Det fremgår af rapporten, at de væsentligste udfordringer i forbindelse med fjernundervisning er:
- Undervisernes og de studerendes motivation for undervisningsformen
- Undervisernes pædagogiske kompetencer
- Aktivering af de studerende i fjernundervisningen
Undersøgelsen har haft fokus på uddannelsesledernes erfaringer med fjernundervisningen, og det kunne i forlængelse af den være spændende at høre hvilke udfordringer undervisere, som arbejder med fjernundervisning, møder, og hvilke metoder de anvender for at imødegå udfordringerne.
Har du erfaringer som fjernunderviser, så fortæl os hvilke udfordringer du ser som de største, og kom gerne med bud på hvordan de kan imødegås.
Aktivering af studerende kræver en hel del arbejde men den kan lykkes. Jeg har selv erfaring som facilitator siden 2009 under 20 uges kursus Certificate in Teaching Languages with Technology. Den største udfordring er til vores hidtil forventninger om hvor meget tid det tager. Det tager faktisk en hel masse tid og engagement fra facilitators side og så er det muligt. Jeg arbejder lige nu med begrebet Connected Coaching af Powerful Learning Practice i USA og de vil gerne uddele og arbejde med det i Danmark.
SvarSletHej Anne
SletHvordan mener du den tid man skal bruge er givet bedst ud? Er det især i forberedelsen man skal lægge kræfterne, eller skal man bruge ekstra tid på at "nurse" om de studerende?
Det lyder spændende med "Connected Coaching", det vil jeg meget gerne høre mere om :-)